فروش ویژه کولر گازی

همین حالا تماس بگیر 09152608100

فر گازی یا برقی

راهنمای آسان برای انتخاب فر گازی یا برقی

محتوا

بیشتر افرادی که به دنبال خرید لوازم و تجهیزات آشپزخانه هستند یکی از بزرگترین سرمایه گذاری هایی که می توانند در آشپزخانه انجام دهند بدون شک خرید فر گازی یا برقی است. بنابراین مهم است که تصمیم درستی بگیرید. اما ممکن است از خود بپرسید که آیا تفاوت های پنهانی بین فر گازی و برقی وجود دارد یا خیر. به طور طبیعی، هر دو نوع فر از منابع مختلف انرژی استفاده می کنند، اما آیا چیز دیگری وجود دارد که باید در نظر بگیرید؟

فر گازی و برقی هر دو مزایای خود را دارند: فر گازی برای پخت غذاها با دمای بالا بسیار عالی عمل می کند و زمان پخت کوتاهتری نیاز دارد. فر برقی می توان به نصب و استفاده آسان، کنترل دما و زمان پخت دقیق، عدم نیاز به سوخت و محیط زیستی تر بودن آن نسبت به فر گازی اشاره کرد.

وقتی نوبت به انتخاب فر گازی یا برقی می رسد، هر کدام از این فرها از خلاقیت آشپزی شما پشتیبانی می کند و حتی امکانات جدیدی را ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت‌های بین فرهای گازی و برقی و کشف اینکه کدامیک برای روش منحصربه‌فردی که می‌سازید، بهتر عمل می‌کند، تا پایان همراه ما باشید.

فر گازی و برقی از چه نظر با هم متفاوت هستند؟

برخی از افراد تصور می کنند که فر گازی یا برقی از نظر عملکرد یکی هستند، اما آشکار ترین تفاوت فر گازی و برقی را می توان به نوع سوخت مورد استفاده آن ها اشاره کرد. به همین علت عملکرد آن ها با توجه به نوع سوخت متفاوت خواهد بود.

فر گازی در مقایسه با فر برقی سریع تر گرم می شود، به دلیل اینکه نیازی به انتظار گرم شدن المنت های برقی در فر برقی ندارد. علاوه بر این، فر گازی در مقایسه با فر برقی سریع تر خاموش و سرد می شود، به این علت که در فر گازی به خاطر قطع شدن سوخت، حرارت تولید شده با سرعت زیاد کاهش می یابد. در فر برقی، بعداز خاموش کردن فر باید منتظر بود تا حرارت آن به طور کامل از بین برود.

فر گازی و ویژگی های آن

از گذشته تا به الان فرهای گازی در بین مردم به عنوان یک ابزار پخت و پز مورد استفاده قرار گرفته و افرادی وجود دارند که به پخت و پز در فرهای گازی سنتی عادت داشته و در هنگام تغییر دکوراسیون و انتخاب بین فر گازی یا برقی، مدل های فر توکار تماما گازی را برای استفاده انتخاب می‌کنند.

در اکثر فرهای گازی، شعله در پایین فر قرار می گیرد اما در برخی از مدل‌ ها، شعله در بالای فر که کار آن گریل کردن غذا می باشد قرار گرفته است. فرهای گازی گریل دار، انعطاف پذیری و همچنین قابلیت های بیشتری را در اختیار کاربر قرار می دهند. با این حال، برای این نوع فر توکار، حتماً به لوله کشی گاز جداگانه نیاز است.

از دلایلی که موجب می شود غذاهای پخته شده با فر گازی نسبت به فر برقی معمولاً آبدارتر باشند این است که گرما با میزان حرارت بیشتر و سریع تر به غذا منتقل می شود. عملکرد آن به این صورت است که هنگام روشن بودن شعله، گازها به مقدار ناچیزی رطوبت به هوا آزاد می کنند.

مزایا فر گازی

1-کنترل بهینه

با شروع به جوش آمدن و افزایش حرارت، ممکن است به سرعت دمای جوش را بدست آورید. در فرهای گازی گرما همیشه به طور یکنواخت توزیع می شود و از لحظه ای که مشعل را در تمام طول فرآیند پخت و پز روشن می شود، شما می توانید کنترل دقیقی داشته باشید.

2-صرفه جویی در زمان

پخت و پز در فرهای گازی از نظر زمانی کارآمدتر است. منبع حرارت سریع به شما امکان می دهد در مدت زمان کوتاه تری کارهای بیشتری انجام دهید.

3-توزیع مرطوب و یکنواخت گرما

هنگام پخت و پز در فر گازی، توزیع یکنواخت گرما یک مزیت عمده است. در فر گازی، به دلیل گرمای مرطوب، می توانید هر بار به نتایج پخت عالی دست پیدا کنید، به خصوص در مورد غذاهای گوشتی.

3-آسانی در استفاده و نگهداری

استفاده از فر گازی بسیار آسان است و نیازی به تمیز کردن پیچیده و یا نگهداری خاصی ندارد. همچنین، نسبت به سایر روش‌های پخت و پز، فر گازی با قیمت کمتری عرضه می‌شود.

معایب فر گازی

1-هزینه بالاتر

زحمت و هزینه نصب یک اتصال گاز در خانه یا آشپزخانه شما، در صورتی که قبلا وجود نداشته باشد، یکی از اشکالات قابل توجه فر گازی است. فر گازی باید در محلی با مجوز گاز قرار داده شود و اتصالات گاز باید توسط یک تکنسین مجرب و با مجوز انجام شود. نصب فر گازی نیاز به پیدا کردن مکان مناسب دارد و این امر ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند.

2-خطر حریق

هرگونه عدم رعایت اصول ایمنی در نصب و استفاده از فر گازی می‌تواند خطر حریق را افزایش دهد. گاز طبیعی همچنین خطر مسمومیت با مونوکسید کربن یا انفجار خطوط گاز را به همراه دارد. با این حال، با خرید یک اجاق گاز باید شما به همراه آن یک آشکارساز مونوکسید کربن خریداری کنید.

3-زیبایی

فرهای گازی آن ظاهر شیک و مدرنی که رویه‌های صاف اجاق‌ها دارند را ندارد. تمیز کردن کویل های فر نیز به اندازه پاک کردن رویه فر گاز برقی سرامیکی راحت نیست.

فرهای گازی در چه آشپزخانه‌هایی به کار می رود؟

فر گازی یا برقی

از فرهای گازی در آشپزخانه هایی به کار برده می شود که فضای کافی و زیادی وجود داشته باشد. از مزایای مدل های مختلف این فرها این است که علاوه بر امکانات متنوع دارای اندازه های مختلف برای فضاهای کوچک تا بزرگ دارا می باشد.

بیشتر خانم های خانه دار برای آشپزخانه خود انتخاب از بین فر گازی یا برقی دچار شک و تردید می شوند. همان طور که اشاره شد فرهای گازی همانند فرهای برقی دارای تنوع زیادی هستند. اما در برخی از موارد مدل فرهای برقی مزیت رقابتی ایجاد می کند. به عنوان مثال اگر شما نیاز به کنترل دمای قابل قبول و دقیقی دارید و باید همه چیز را کنترل کنید، تنها در مدل های فر برقی این قابلیت ها را برای شما فراهم می کند.

فرهای گازی برای افرادی مناسب هستند که به دنبال محصولی با دوام و مصرف پایین انرژی می باشند.

مطالعه بیشتر: راهنمای خرید آون توستر

تعمیر فر گازی

فرها از نوع گازی به دلیل نداشتن بخش های متحرک و الکترونیکی، کمتر خراب می‌شوند، اما در صورت خراب شدن، بسیار خطرناک می شوند و نیاز به تعمیر فوری دارند. به دلیل نگرانی از نشت گاز در فرهای گازی، تعمیر آن‌ها باید بلافاصله انجام شود.

فر برقی و ویژگی های آن

امروزه فرهای برقی، به دلیل عدم نیاز به گاز و تنها با استفاده از برق، مورد توجه قرار گرفته اند. مخصوصاً فرهای تمام برقی با 3 یا 4 المنت، به دلیل توانایی آن ها در تأمین حرارت درون فر به صورت یکنواخت و بدون ایجاد هیچ گونه اشعه یا پرتوی مضر، جایگاه ویژه ای در بازار به خود اختصاص داده اند. نصب و راه اندازی این فرها بسیار ساده است و تنها با اتصال دوشاخه به پریز برق، شما می توانید از آن ها استفاده کنید. در هنگام مقایسه و انتخاب فر گازی یا برقی، فرهای تمام برقی هیچ گونه خطری را به همراه ندارند و به صورت کاملا حرارتی، دمای فر را بالا می برند. به همین دلیل، اغلب سرآشپزان حرفه ای از این نوع فرها استفاده می کنند.

فرهای گازی دارای فن داکت هستند، حرارت را به صورت کاملا یکنواخت در داخل فر پخش می کنند و باعث می شود که غذا به بهترین شکل ممکن پخته شود. در انتخاب فر گازی یا برقی، فر برقی برنامه های پخت بیشتر و متنوع تر دارد. یکی از مزایای برجسته آن که اکثر افراد آن را انتخاب می کنند می توان به برنامه ی یخ زدایی آن اشاره کرد که افراد را از مایکروویو بی نیاز کرده و به گونه ای سالم تر و ایمن تر، مواد غذایی را آماده طبخ می کند.

مطالعه بیشتر: نمایندگی محصولات درسا در مشهد

مزایا فر برقی

1-گرمای فر پاسخگو و دقیق

المنت های گرمایش الکتریکی می توانند سریعتر از اکثر مشعل های فر گازی روشن و خاموش شوند. این ویژگی امکان پاسخگویی بیشتر به تغییرات تنظیم دما و پاسخ سریع تر به اتلاف حرارت در فر را فراهم می کند.

2-حرارت فر خشک

گرمای الکتریکی نسبت به گاز خشک تر است. به عبارتی دیگر فر برقی برای پخت و پز خشک بسیار مناسب است. استفاده از فر برقی برای پخت کیک، شیرینی، حلوا، کلوچه و نان عالی است و معمولاً باعث می‌شود که غذاها رطوبت بیشتری داشته باشند. همچنین، این نوع پخت برای خشک کردن سبزیجات و میوه نیز بسیار مناسب است. به طور خلاصه، فر برقی باعث می‌شود که غذاها بهتر و با کیفیت‌تر پخته شوند.

3-آسانی در تمیز کردن

فر برقی با داشتن ویژگی های مختلفی مانند پوشش ضد زنگ و برای بعضی مدل ها فن پخت و… می تواند تمیز کردن و نگهداری آسان داشته باشد.

معایب فر برقی

با وجود اینکه فر برقی به مزایای مختلفی مجهز است، اما این نوع فرها معایبی نیز دارند که می توانید قبل از خرید آن ها را در نظر بگیرید.

1-قیمت نسبتا گران

در مقایسه و انتخاب فر گازی یا برقی، فر برقی به عنوان دستگاه الکتریکی قیمت نسبتاً گران‌تری دارد. دلیل آن این است که فر برقی با انواع ویژگی های پیچیده و مدرن مجهز شده است.

2-انرژی الکتریکی زیاد

همانطور که از نام آن مشخص است، فر برقی از انرژی الکتریکی به عنوان جایگزینی برای سوخت استفاده می کند. اما متاسفانه به برق زیاد نیاز دارد که حدود 300 تا 1200 وات است. بنابراین، وقتی می خواهید فر گازی را با فر برقی جایگزین کنید، باید با قبوض ماهانه برق متورم آماده باشید.

اما جای نگرانی نیست چرا که در حال حاضر برندهای مختلفی از فرهای برقی وجود دارد که عمداً برای صرفه‌جویی در مصرف برق ساخته شده ‌اند تا روی قبض برق شما تأثیر زیادی نگذارند. با این حال، هنوز باید به زمان مناسب برای پخت و پز توجه کنید تا بتوانید برق را با سایر وسایل الکترونیکی در خانه به اشتراک بگذارید. اگر برق بیش از حد آزاد شود، ممکن است موجب پریدن فیوز برق شده و فرآیند پخت و پز شما قطع شود.

3-نیاز به فضای بزرگ

فر برقی برای پخت و پز غذاهای بزرگ نیاز به فضای بزرگ دارد و بسیاری از فضاهای کوچک نمی توانند آن را جای دهند. به علاوه، فر برقی معمولاً ابعاد بزرگی دارد و ممکن است به مشکلات در حمل و نقل آن منجر شود.

۴- نیاز به نگهداری

فر برقی برای کارایی بهتر و برای برطرف کردن هرگونه مشکل نیاز به نگهداری دارد. تمیز کردن فر برقی و تعویض قطعات آن می تواند زمان بر و پر هزینه باشد.

۵-ایجاد حرارت

فر برقی در حین کار کردن حرارت زیادی تولید می کند و ممکن است باعث افزایش دمای محیط شود. این امر در فصل تابستان، مخصوصاً در مناطق گرمسیری مشکل ساز خواهد بود.

6-خطر آسیب دیدگی

بعضی از فرهای برقی دارای درب شیشه ای هستند که بعد از مدتی به دلیل حرارت و افزایش فشار داخل فر، ممکن است شیشه درب فر شکسته شود و باعث آسیب دیدگی به کاربر شود. همچنین، در صورت عدم استفاده صحیح و توجه به اصول ایمنی، استفاده از فر برقی ممکن است با خطراتی همراه باشد، مانند آتش سوزی یا شوک الکتریکی. لذا قبل از استفاده از فر برقی، باید از راهنمایی تولید کننده آن پیروی کرده و اصول ایمنی آن را رعایت کرد.

فرهای برقی در چه آشپزخانه‌هایی به کار می رود؟

فر گازی یا برقی در چه آشپزخانه ای به کار می رود

افرادی که برای خرید با سوال فر گازی یا برقی به فروشگاه مراجعه می کنند بعد از گرفتن مشاوره های لازم این سوال برای آن ها پیش می آید که فر انتخاب شده برای چه آشپزخانه هایی مناسب است؟ ما در ادامه به این سوال پاسخ داده ایم

همان طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم فرهای برقی تمام نیازهای یک سرآشپز در آشپزخانه حرفه ای را فراهم می کنند. علاوه بر این خصوصیاتی از قبیل سنسور پخت غذا و تنظیم خودکار درجه حرارت را دارا می باشد که طرفدار ویژه ای پیدا کرده است. اگر شما در دسته افرادی قرار می گیرید که به دنبال فناوری جدید و نوین هستید، فرهای برقی مناسب برای آشپزخانه شما خواهند بود.

تنها نکته ای که درباره فرهای برقی در نظر داشته باشد این است که مصرف فرهای برقی بسیار بالا است. و با توجه به فناوری های اشاره شده قیمت آن ها به همان میزان بالاتر خواهد رفت. اگر هنوز در انتخاب فر گازی یا برقی دچار شک و تردید هستید این نکته را در نظر داشته باشید که با افزایش قیمت قابلیت های اضافی را در اختیار خواهید داشت.

مطالعه بیشتر: بهترین مدل گاز ایرانی چیست؟

تعمیر فر برقی

اگر در هنگام خرید به این فکر می کنید که تعمیر فر برقی یا گازی راحت تر است باید بگوییم که فر برقی نیاز بیشتری به تعمیر پیدا می کند. به عنوان مثال فر برقی نیاز به تعویض المنت دارد. به این علت که در فر برقی پخت و پز به صورت خشک انجام می شود چفت و بست درب فر توجه بیشتری نیاز دارد تا بتواند کاملا بسته شود و در مقایسه با فر گازی سریع تر نیاز به تعویض خواهد داشت.

استفاده از فرهای برقی در مقایسه با فرهای گازی بیشتر است به همین دلیل تمهیدات زیادتری برای تعمیر فر برقی دیده شده است و دسترسی به این قطعات بیشتر است.

فرهای برقی گازی

فرهای برقی گازی

در بالا به خصوصیات فر گازی یا برقی اشاره کردیم. در این بخش به خوصیات فر گازی برقی خواهیم پرداخت. فر برقی-گازی همان طور که از نام آن ها پیداست فرهایی هستند که حرارت لازم جهت پخت و پز را از دو منبع متفاوت به طور هم زمان دریافت می کنند.

در فرهای گازی یا برقی امکان انتخاب فقط در یک حالت بود اما برخی افراد تصور می کنند می توان در صورت نیاز از یک منبع جهت پخت و پز استفاده کنند در حالی که در این گونه فرها امکان انتخاب از منبع گازی یا برقی به صورت جداگانه وجود ندارد.

مکانسیم عملکرد آن به این صورت است که با روشن شدن، همزمان المنت های برقی در قسمت بالایی فر و شعله پخش کن های گازی در قسمت پایین فر شروع به کار کرده و حرارت لازم را فراهم می کنند.

ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد از بین سه مدل فر، فر گازی یا برقی بهتر است یا فر برقی گازی؟ عملکرد فر برقی گازی از فرهای تمام گازی بهتر و ممکن است از نمونه های تمام برقی بدتر باشد. به هر حال اولویت دوم اکثر افراد در فرهای توکار است.

مهمترین نکته ای که هنگام خرید این نوع فر باید در نظر داشته باشید این است که در آشپزخانه خود باید هر دو انشعاب گاز و برق را داشته باشید. به عبارتی فر برقی گازی نیازمند شیر جدا هستند، در غیر این صورت دستگاه شامل گارانتی نخواهد شد.


مزایایی فر برقی گازی

– طول عمر بالا

– مصرف انرژی آن در مقایسه با به فر تماما برقی هزینه پایینی دارد

– ایجاد دما و حرارت از قسمت بالا از طریق المنت های برقی و از قسمت پایین از طریق شعله گاز می باشد.


معایب فر برقی گازی

– در این فرها رطوبت و آب موجود در غذا تبخیر نشده و در نتیجه موجب خمیری شدن غذا می شود. به بیانی دیگر مانع از ترد و لذیذتر شدن غذا می شود.

– در این فرها فنِ داکتی موجود در بخش برقی، سبب نامیزان شدن شعله ها در قسمت پایین فر می شود. در نتیجه پخت غذا غیر یکنواخت شده و موجب خامی می شود.

– در فر های برقی گازی نیاز به پیش گرمایش است.

– این نوع فرها به دلیل نیاز به فندک و ترموکوپل نمی توان آن ها را به صورت لمسی طراحی کرد. به عبارتی دیگر باید ولومی برای روشن و عمل کردن فندک و ترموکوپل داشته باشد.


فرهای برقی گازی در چه آشپزخانه‌هایی به کار می رود؟

فر گازی یا برقی

در آشپزخانه هایی که یک شیر جداگانه برای گاز ورودی در نظر گرفته می شود، نصب فرهای برقی گازی امکان پذیر است. در غیر این صورت نمی توان از گارانتی آن استفاده کرد. افرادی که تمایل دارند هم زمان دوام فرگازی و امکانات فربرقی را داشته باشند می توانند از این نوع فرها خریداری کنند. امروزه فرهای گازی برقی اولویت دوم مصرف کنندگان پس از فرهای برقی است.

و در آخر…

در این مقاله به راهنمای انتخاب فر گازی یا برقی پرداختیم تا شما بتوانید تصمیم بهتری بگیرید. اما ممکن است سردرگم شوید که بالاخره کدام یک از این دو مدل گزینه بهتری برای شما خواهد بود؟

برای پاسخ به این سوال باید به نحوه زندگی خود نگاهی بیندازید. شخصیت افراد نقش مهمی در خرید فر گازی یا برقی خواهد داشت. برخی از افراد هستند که فرهای گازی را ترجیح می دهند؛ چرا که معتقدند کارکردن با وسیله های قدیمی همیشه بهتر هستند.

پاسخ دوم به این سوال این است که به مواد غذایی که می پزید هم بستگی دارد. بهترین روش برای برشته کردن و پختن غذاهای حساس به نوسان دما، استفاده از فرهای برقی است، در حالی که برای پخت کیک و گوشت آبدار، فرهای گازی ترجیح داده می‌شود. همچنین، فرهای گازی مناسب ترین گزینه برای پخت نان هستند.

اگر به دنبال ویژگی های منحصر به فرد فرهای آلتون وداتیس هستید همکاران ما در مجوعه بازرگانی اسدی کالا می توانند به شما خریداران کمک کنند تا بهترین انتخاب را داشته باشید. شرکت بازرگانی اسدی نماینده فروش شرکت های تولید کننده تجهیزات و تاسیسات ساختمانی معتبر می باشد. این شرکت با ارائه خدمات پس از فروش و پشتیبانی گسترده، گواهی اصالت کالا، گارانتی رسمی، حمل رایگان، امکان تسویه در محل تحویل و شرایط اقساطی را فراهم می کند.

معرفی فر توکار تمام برقی داتیس

برند داتیس یکی از برندهای مطرح است که با استفاده از مواد اولیه خارجی و با قابلیت‌های بالای فر توکار، به یکی از بهترین تولید کنندگان فر توکار ایرانی تبدیل شده است. فرهای با کیفیت تو کار داتیس نشان از تخصص بالای این برند در تولید لوازم خانه و آشپزخانه است. ویژگی‌هایی مانند فن کانوکشن، سیستم self clean، تعداد بالای برنامه‌های پخت، منو دو زبانه، یخ زدایی و قفل کودک، از مهمترین ویژگی‌های فر توکار داتیس هستند.

[carousel_slide id="1000017898"]

فر توکار تمام برقی آلتون

“برند تجاری آلتون” در حال حاضر در بخش‌های مختلفی از جمله اجاق گازهای با فر و بدون فر، اجاق گازهای صفحه‌ای توکار، فرهای توکار با برق، گازی-برقی، سینک ظرفشویی و همچنین انواع هود خانگی، فعالیت می‌کند. تنوع در محصولات آن موجب شده که مشتری هنگام خرید انتخاب های زیادی داشته باشد. در زیر لیست مدل های فر توکار تمام برقی آلتون اشاره شده است:

[carousel_slide id="1000017879"]

فر توکار برقی-گازی آلتون

فرهای برقی گازی آلتون در واقع فرهایی هستند که برای پخت و پز دو نوع سوخت مختلف (گاز و الکتریسیته) را به کار می برند. به این صورت که این نوع فرها علاوه بر استفاده از انرژی گازی، از المنت های الکتریسیته برای پخت و پز استفاده می کنند. در زیر لیست انواع مدل های مختلف فر گازی-برقی آلتون اشاره شده است:

مطالعه بیشتر: نمایندگی انواع محصولات آلتون در مشهد

[carousel_slide id="1000017909"]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *