فروش ویژه کولر گازی

همین حالا تماس بگیر 09152608100

فلاش تانک چیست

فلاش تانک چیست؟ معرفی انواع و کاربردهای آن

فلاش تانک چیست؟ بسیاری از افراد به اشتباه از فلاش تانک ها به عنوان سیفون یاد می کنند. در اکثر توالت ساختمان ‌های مسکونی و تجاری از فلاش تانک استفاده می‌شود تا علاوه بر کاهش مصرف آب، سطح بهداشت این گونه محیط ها را بالا ببرند. فلاش تانک ها مصرف آب را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند.

فلاشتانک ها انواع مختلفی دارند که ازجمله می توان به فلاش تانک روکار، توکار، اتوماتیک، ضدباکتری، دوزمانه، اهرمی و…اشاره کرد. در این مقاله توضیح داده ایم فلاش تانک چیست و جزئیات انواع و کاربردهای هر کدام وهمچنین تفاوت آن با سیفون را نیز بررسی کرده ایم.

فلاش تانک چیست؟

فلاش تانک چیست؟

فلاش تانک ها محفظه ‌هایی از جنس پلاستیک یا فلز هستند. جنس این محفظه ها به گونه ای ساخته می شود که قابلیت نگهداری مقدار مناسبی از آب را داشته باشد. آب ذخیره شده در این محفظه‌ های پلاستیکی و فلزی، برای شست و شوی سرویس ‌های بهداشتی و توالت ‌ها استفاده می ‌شود. کاربرد اصلی این فلاش تانک ها این است که موجب صرفه جویی در میزان مصرف آب در منازل، ادارات و غیره می شوند.به عبارتی دیگر می توان گفت که این محفظه ها در امر مصرف بهینه آب نقش بسیار مهمی دارند.

انواع فلاش تانک

در بالا به مبحث فلاش تانک چیست پرداختیم. در این مبحث به انواع فلاش تانک و ویژگی های هر کدام را اشاره کرده ایم.

امروزه مدل‌ های مختلفی از فلش تانک ‌ها به بازار عرضه شده اند که تفاوت در مدل ها با توجه به محل نصب، کاربرد، شکل و حجم آن ‌ها، ایجاد شده است. اکثر خانوادها و یا مشتری ها با توجه به نیاز خانواده‌اش، یکی از انواع فلاش تانک ‌ها را انتخاب می کند. مدل‌ های فلاش تانک عبارتند از:

– فلاش تانک روکار

– فلاش تانک توکار

– فلاش تانک اتوماتیک

– فلاش تانک ضد باکتری

– فلاش تانک دکمه دار

– فلاش تانک دو زمانه

– فلاش تانک دو مخزنه

1-فلاش تانک روکار

فلاش تانک روکار

در تعریف فلاش تانک چیست اشاره شد که محفظه هایی از جنس پلاستیک یا فلز می باشند. فلاش تانک های روکار یکی از قدیمی ترین مدل های فلاش تانک است که آب ذخیره شده در محفظه پلاستیکی با کشیدن اهرم به شدت تخلیه می شود.

مزایا:

– تمام اجزا فلاش تانک روکار در دسترس قرار داشته و در صورت بروز هر گونه مشکل، تعمیر و نگهداری آن‌ ها بسیار راحت خواهد بود.

– در مدل ‌های فلاش تانک روکار علاوه بر اهرم، دارای دکمه ‌ای بر روی محفظه تعبیه شده است؛ این دکمه همان کار اهرم را انجام داده و با فشار دادن آن مخزن آب تخلیه می‌شود.

معایب:

– فلاش تانک روکار فضای دستشویی را اشغال می‌ کند.

– هنگام تخلیه آب سروصدا دارد.

– این مدل بسیار قدیمی است و قابلیت دیگری ندارد.

2-فلاش تانک توکار

– این فلاش تانک در مقایسه یا فلاش تانک روکار درون دیوار نصب می شود

مزایا:

– فضایی از دستشویی اشغال نمی شود.

– دکمه ‌ها بر روی دیوار نصب می شود.

– می‌توان از مخزن بزرگ ‌تری در مقایسه با فلاش تانک روکار استفاده کرد.

– از نظر بهداشت، کاربرد و زیبایی در مقایسه با مدل روکار برتری دارد.

مطالعه بیشتر: خرید اقساطی با شرایط ویژه فلاشتانک توکار در مشهد

معایب:

– تنها مشکلی که این فلاش تانک دارد؛ دسترسی سخت جهت تعمیر و نگهداری است.

3-فلاش تانک اتوماتیک

فلاش تانک اتوماتیک در مکان های عمومی به دلیل شرایط بهداشتی بسیارپر طرفدار است. به این علت که این مدل فلاش تانک ها بعد از خارج شدن فرد از دستشویی یا باز شدن درب توالت مخزن را تخلیه می کند و بهترین گزینه جهت استفاده در مکان های عمومی است.

مزایا:

– بسیار بهداشتی

– عدم نیاز به کشیدن اهرم

– بدون دخالت دست

– مناسب برای مکان های عمومی

4-فلاش تانک ضد باکتری

یکی دیگر از بهترین انواع فلاش تانک، فلاش تانک های ضد باکتری است. عملکرد آن بسیار شبیه به دیگر فلاش تانک هاست.

مزایا:

– یکی از تفاوت ها و برتری هایی که در مقایسه با دیگر فلاش تانک ها دارد این است که از مواد ضد باکتری جهت از بین بردن محیط رشد باکتری و آلودگی ها استفاده می کند.

5-فلاش تانک دکمه دار

فلاش تانک دکمه دار

همان طور که از اسم آن پیداست بر روی این نوع فلاش تانک ها دکمه ای تعبیه داده شده که با فشردن آن عمل تخلیه انجام می شود. این نوع فلاش تانک ها قدیمی بود و در ادارات و منازل مورد استفاده قرار می گیرند. قیمت آن با توجه به قدیمی بودن آن مناسب می باشد.

مطالعه بیشتر: خرید اقساطی فلاشتانک ایمن آب در مشهد

5-فلاش تانک دو زمانه

در فلاش تانک دو زمانه در مرحله اول یک قسمت آب را تخلیه می کند و در مرحله دوم در صورت نیاز باقی آب را تخلیه می کند. به همین علت یکی از فلاش تانک های مناسب از نظر صرفه جویی در مصرف آب است.

6-فلاش تانک دو مخزنه

همان طور که از اسم آن ها پیداست دارای دو مخزن است. در ادامه به ویژگی های آن ها اشاره کرده ایم.

مزایا:

– هر کدام از مخزن ها دارای ورودی و خروجی مختص به خود می باشند.

– مخزن ها هم اندازه نیستند به عبارتی دیگر یکی از آن ها کوچک تر از دیگری است

– هنگام عملکرد مخزن ها ابتدا مخزن کوچک مورد استفاده قرار می گیرد و در صورت نیاز مخزن دوم.

– این مخزن ها برای صرفه جویی در آب بسیار مناسب هستند.

– 50-70 درصد آب در این محصول صرفه جویی می شود.

از ابتدای مقاله تا به این جا متوجه شدیم فلاش تانک چیست و انواع آن را معرفی کردیم. بر طبق تعریف دیدیم که فلاش تانک ها دارای یک مخزن که آب در آن ها جمع شده و وسیله ای برای شست و شوی توالت با قدرت زیاد است. از مزایای فلاش تانک ها به استفاده از آب کمتر برای تمیز شدن می توان اشاره کرد.

نحوه عملکرد فلاش تانک

ممکن است برای شما جالب باشد که نحوه عملکرد فلاش تانک چیست و به چه صورت می باشد؟ در تعریف فلاش تانک چیست گفتیم که فلاش تانک در واقع شامل یک مخزن فلزی یا پلاستیکی است که دارای درپوش بوده که جلوی سرازیر شدن آن را می گیرد.

جهت تخلیه آب دکمه ای بر روی مخزن یا اهرمی در کنار مخزن تعبیه شده است که با فشار دادن هر کدام آب به به داخل توالت با فشار بسیار زیاد اعمال می شود تا به از بین رفتن آلودگی ها و شست وشوی توالت کمک کند.

هنگامی که ضامن یا دکمه روی مخزن فشار داده می شود، درپوش داخل مخزن برداشته شده و آب آزاد خواهد شد. در داخل مخزن شناوری متصل است که آب را در خود نگه می دارد. هنگام تخلیه درپوش آب را بالا نگه می دارد تا آب کامل از آن خارج شده و درپوش مجددا روی لوله آب قرار گرفته و آب وارد مخزن می شود.

مزایا فلاش تانک

شاید شما هم از آن دسته از افرادی باشید که با خود بگویید مزایا فلاش تانک چیست؟ در ادامه به توضیح مفصلی درباره مزایا آن پرداخته ایم. مهم ترین مزایای هر فلاش تانک می توان به صرفه جویی در مصرف آب، کاهش آلودگی و افزایش بهداشت در محیط و کاهش بیماری ها اشاره کرد.

از دیگر مزایای انواع فلاش تانک عبارتند از:

– کاهش مشکلات بهداشتی و عفونی

– کاهش مصرف آب

– صرفه جویی در آب به ویژه در نوع فلاش تانک دو زمانه

– فلاش تانک توکار فضایی را اشغال نمی کند

– در انجام تخلیه آب در فلاش تانک اتوماتیک، دست دخالت نمی کند

– در نوع فلاش تانک آنتی باکتریال عمل ضدعفونی صورت می گیرد

تفاوت فلاش تانک با سیفون

بسیاری از مردم تصور می کنند که کارایی فلاش تانک ها با سیفون یکی است. یکی از اشتباهات رایجی که در بین افراد رواج پیدا کرده این است که تصور می کنند فلاش تانک ها در واقع همان سیفون هستند. در حالی که کاربرد و موارد استفاده سیفون و فلاش‌تانک با هم متفاوت است.

در تعریف سیفون می توان گفت سیفون بخشی از لوله کشی فاضلاب است و شکل آن به صورت خمیده بوده و وظیفه آن جلوگیری از پخش بوی فاضلاب و سرویس بهداشتی در داخل منزل است. همیشه مقداری آب در داخل سیفون قرار می گیرد که وظیفه آن گرفتن بوی نامطبوع و جلوگیری از بوی بد به داخل محیط است.

اما در تعریف فلاش تانک چیست متوجه شدیم که وظیفه فلاش تانک ها نگهداری آب برای شست و شو توالت است که با فشار دادن دکمه یا اهرم کنار مخزن آب با شدت خارج شده و سنگ سرویس بهداشتی را تیز می کند. در حالی که آب داخل سیفون خارج نشده و کاربرد آن برای شست و شو نیست.

عوامل مخرب در فلاش تانک

عوامل مخرب در فلاش تانک

فلاش تانک ‌ها مانند دیگر محصولات بهداشتی، ممکن است دچار خرابی شده و موجب اختلال در عملکرد آن ها شوند. در ادامه، علل رایج خرابی فلاش تانک ‌ها را مورد بررسی قرار داده ایم.

1-خرابی فلوتر

فلوتر وسیله ای است به شکل حباب که در داخل مخزن قرار می گیرد. وظیفه این قطعه، کنترل سطح آب درون مخزن است. اگر فلاش تانک شما آب کافی برای شست و شوی سرویس بهداشتی درون مخزن را نداشت ممکن است که فلوتر آن دچار نقص شده باشد.

2-خرابی شیر شناور

یکی از علائم خرابی شیر شناور، سرازیر شدن آب به داخل مقرن است. علت آن می تواند قرار نگرفتن بازوی آن در محل درست آن باشد. برای تعمیر آن می توان بازوی شیر شناور را در جای درست قرار داد یا به طور کامل شیر شناور را درست در محل خود قرار دهید تا از هدر رفتن آب جلوگیری شود.

3-خرابی اهرم

هنگامی که آب قرار است تخلیه شود به کمک اهرم یا دکمه روی فلاش تانک اعمال می شود. در داخل مخزن آب یک اهرمی قرار گرفته و در صورت خراب شدن آب به درستی از مخزن خارج نخواهد شد. علت این مشکل نصب نادرست و گیر کردن اهرم از دلایل خرابی آن می باشد.

4-خرابی اتصالات و مهره‌ها

یکی دیگر از علت خرابی فلاش تانک ها می توان به خرابی اتصالات و مهره ها اشاره کرد. اتصالات و مهره‌ ها را می توان به طور کامل بست تا به مرور زمان موجب چکه کردن آب نشود. همچنین باید اتصال اهرم به کف مخزن را بررسی کرد تا آب با فشار از مخزن خارج شود.

راهنمای خرید بهترین فلاش تانک

در هنگام خرید فلاش تانک جهت بهترین انتخاب باید نکاتی را در نظر داشته باشید که عبارتند از:

– حجم مخزن باید متناسب با محل استفاده آن باشد. این مخازن به گونه ‌ای ساخته می شود که فشار آب و میزان آب مورد نیاز برای شست و شو در نظر گرفته می شود.

– در استفاده از فلاش ‌تانک‌ های روکار باید ابعاد آن متناسب با محل استفاده باشد. مخزن آب فلاش تانک نباید طوری باشد که در داخل سرویس بهداشتی، فضای زیادی را اشغال کند.

– یکی از ویژگی های دیگری که باید در نظر داشت این است که فلاش تانک خوب باید از آلودگی محیط و انتشار باکتری ها جلوگیری کند. برای محیط های حساس بهتر است از فلاش تانک های ضد باکتری استفاده کرد.

– توجه به به کیفیت بدنه، اهرم و کلید فلاش تانک. داشتن کیفیت و استحکام بدنه مخزن آب باعث افزایش طول عمر بیشتر و استفاده بهینه تر می شود.

– جهت صرفه جویی در مصرف آب خرید مدل ‌های دو زمانه بهترین انتخاب است.

– به ضمانت نامه و خدمات فروش فلاش تانک در هنگام خرید دقت کنید.

– از بهترین برندهای فلاش تانک موجود در بازار می‌توان به فلاش تانک قهرمان، دوریکا، پاناسونیک و… اشاره کرد.

قیمت فلاش تانک

قیمت فلاش تانک به عوامل مختلفی بستگی دارد. تغییر در هر کدام موجب تغییر قیمت خواهد شد. به عنوان مثال، فلاش تانک‌ های فلزی نسبت به نمونه‌های پلاستیکی خود گرانتر هستند.

به عنوان مثال مدل های دو زمانه و دو مخزنه از مدل های معمولی گران ‌تر هستند. فلاش تانک‌ های اتوماتیک و آنتی باکتریال، از مدل ‌های معمولی قیمت بالاتری دارند.

آگاه بودن از کاربرد فلاش تانک و توجه به نیاز خود می توانید یک مدل با کیفیت بخرید. توصیه کارشناسان ما خرید فلاش تانک از برند های معتبر ایرانی است. چرا که مدل های داخلی، کیفیت و کارایی فوق‌ العاده‌ای داشته و با نمونه‌های خارجی رقابت می کند. جهت مشاهده مشخصات و قیمت انواع فلاش تانک شما می‌توانید سری به فروشگاه بازرگانی اسدی کالا بزنید. یا با مراجعه به سایت www.asadikala.com از مقایسه برندها، تخفیفات و فروش قسطی اطلاع یابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *